Föreningen

Nytta

Konceptet passar alla idrottsföreningar och/eller organisationer – oavsett storlek eller inriktning!
Zenith80 är ett svenskt företag som utvecklat ett nytt populärt digitalt koncept, speciellt lämpat för bl.a. Idrottsföreningar. Ger en ny underhållande händelse - före, under och efter match – och ger samtidigt enkelt en positiv inverkan på ekonomin.

• Skapar enkelt en ny händelse och upplevelse för publik och fans - före, under & efter match

• Skapar tradition; ökar klubbkänslan och ekonomin
• Deltagare kan finnas på plats (på arenan) eller var som helst i Sverige
• Klubben tilldelas 80% av brutto-insatserna
• Kan avsätta Quiz-intäkterna till speciellt behjärtansvärda ändamål i klubben

Så här fungerar konceptet

Plattform, funktionalitet och betalningslösning är färdiga och på plats
• Tävlande (medlemmar, fans, släkt och vänner) deltar i föreningens Quiz, via webapp som kan sparas i mobilen
• Som Quiz-värd - bestäm tema, frågor, insats, vinst och dag/tid för varje Quiz
• Kommunicera (hemsida, sociala medier etc) när Quiz äger rum
• Starta Quizet på annonserad tid – från vilken dator var som helst
• Zenith 80 sköter back-office, betalningsflöden och resultat/statistik
• Se omedelbart omsättning, vinst och intäkt efter avslutat Quiz
• Samma Quiz kan användas flera gånger – eller så skapar man enkelt helt nya
• Marginell tid/resurs krävs - mindre än ”vanliga” lotterier
• Kan anordnas när som helst; hur ofta som helst

Föreningens roll:
- Skapa möjligheter för Quiz (tex i samband med hemma- resp bortamatch, vecko-quiz mm) genom
  marknadsföring/information bland medlemmar och fans runtom i Sverige
- Kan förberedas enkelt, effektivt och i mycket lång tid i förväg – allt från en dator/telefon

Så här fungerar ett quiz

* Föreningen skapar enkelt sin egen trivia-frågesport och väljer
   tema och syfte för quizet.
* Föreningen är också värd för detta quiz.
* Varje quiz består av 6 omgångar med 3 frågor vardera. Varje
  omgång kan representera flera ämneskategorier som ex. egna
  klubben, geografi, sport, historia etc. De tre frågorna har fyra
  svarsalternativ varav ett är korrekt.
* Värden startar quizet vid angivet datum och tid och alla
  deltagare startar på samma gång.
* Efter att ha besvarat varje fråga, ser man rätt svar och mellan
   varje omgång visas antal rätt för tävlaren själv och ledaren
   samt tävlarens egen placering.
* Efter avslutat quiz ser man åter antal rätt för sig själv och
   vinnaren samt egen placering.
* Här visas också hur stor intäkt klubben fick. Vid samma antal
   rätta svar, vinner den som använt kortast genomsnittlig tid.
   Efter avslut upprepas också alla frågor och tävlandes egna svar.

Email Banner02.jpg